Hur handlar jag på Öltappen.se?

Du letar upp de varor du vill köpa, väljer knappen KÖP eller LÄGG I VARUKORG. Varan hamnar nu i din varukorg som är placerad överst till höger på sidan. När du har handlat klart klickar du på "Till Kassan" i varukorgen. Där fyller du i dina kontaktuppgifter, här kan du även välja en annan leveransadress, om du t.ex. vill skicka ditt paket direkt till någon annan.

Skicka till någon annan: I Kassan kan du välja en annan leveransadress om du vill att ditt paket ska skickas till någon annan. Kvittot skickas då till den mailadress du anger vid beställningen.

Har du några meddelanden till Presentmarknaden.se t.ex. om du vill förtydliga någonting i din order, så skriver du dessa i meddelanderutan.

Klicka sedan på FORTSÄTT för att slutföra ditt köp. Betalningsförfarandet genomförs. Du får nu en order- bekräftelse via mejl och dina varor är inom kort på väg till dig! När varorna anländer till ditt lokala Postombud får du en avisering på brev att de finns för uthämtning.

Är det säkert att handla på Öltappen.se?
Ja all kontohantering hanteras enligt branschens standard med kryptering och går aldrig via Öltappen.se samt att alla personuppgifter hanteras enligt Personuppgiftslagen (PUL). Öltappen.se garanterar att dina kunduppgifter inte hamnar hos tredje man utan finns i vår databas enbart för att kunna skicka din beställning.

Jag har lämnat tillbaka en vara. Hur lång tid tar det innan jag får tillbaka pengarna?
När vi mottagit varan kontrollerar vi att den uppfyller de gällande returreglerna, se Köpvillkor ovan. Därefter krediteras beloppet så fort som möjligt. För att möjliggöra återbetalning behöver vi dina bankdetaljer, bankens namn, clearingnummer samt kontonummer. Kontakta oss vid frågor eller oklarheter.

Priser:
Samtliga priser är inklusive moms.

Betalningsalternativ:

Kortbetalning

Betala med kort som Visa, Master Card, Eurocard. Kortbetalning är avgiftsfritt. Transaktionen genomför av DIBS. DIBS är Nordens ledande leverantör av betaltjänster via internet och är certifierade av banker och kortinlösare till att hantera betaltransaktioner på högsta säkerhetsnivå. 


Frakt/exp.avg:

Frakten kostar endast 199kr, oavsett hur mycket du beställer och leverans sker med Posten. Handlar du över 8000kr är det fraktfritt. Vi har säkra leveranser.

Leveranstid:

Vår leveranstid är oftast mellan 4-12 vardagar. Om varan är slut på lagret beställer vi den direkt och skickar till kunden så fort vi har den på lagret. Vi kontaktar självklart dig om leveranstiden beräknas dröja.


Outlösta paket:

Ditt paket måste hämtas ut hos ditt Postombud inom 14 dagar. Om paketet returneras till oss, förbehåller vi oss rätten att debitera dig en hanteringsavgift om 300 kr, för att täcka returfrakt och Postens kostnader. Vi återbetalar ingenting för outlösta paket. Det går inte att häva ett köp genom att låta bli att hämta ut sitt paket.


Falskbeställningar:

Alla falskbeställningar och försök till bedrägeri polisanmäls.


Ångerrätt:

I enlighet med distansavtalslagen har du som konsument (privatperson) ångerrätt (öppet köp) inom 14 dagar efter det att varan har kommit fram till dig. Vill du utnyttja din ångerrätt ska du ta kontakt via info@oltappen.se.


Ångerrätten gäller ej för företag.

Givetvis får varan inte vara använd. Varan med eventuell originalförpackning (gäller ej det ytteremballaget som varan skickades i) ska återsändas i samma skick som när du fick den (obruten förpackning). Varan skickas tillsammans med uppgift på kontonummer (inklusive clearingnummer) för återbetalning. Köparen ska ordna med och stå för kostnaderna för returfrakten, vilken sker på köparens risk. Tänk på att förpacka varan väl. Avdrag görs för eventuell fraktskada på returnerad vara. Skulle returfrakten inte vara betald görs även avdrag för den innan återbetalning sker. Återsändning får ej ske mot postförskott eller liknande, vi löser ej ut postförskott eller underfrankerad post. Återbetalning sker först efter det att vi fått tillbaka varan och kontrollerat dess skick. Avdrag kan komma att göras på varans värde om den är helt eller delvis skadad, gäller även dess förpackning.


Reklamation:

Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 7 dagar efter erhållen leverans. Kontakta oss via mail (info@oltappen.se) så får du veta hur du ska göra. Skicka inte tillbaka produkten innan du kontaktat oss, på så sätt undviks eventuella missförstånd. Varan skickas sedan till oss tillsammans med information om felbeskrivning och kontonummer (inklusive clearingnummer) för eventuell återbetalning. Om en vara är felaktig eller felexpedierad betalar vi för frakten. Köparen ska ordna med returfrakten, vilken sker på köparens risk. Tänk på att förpacka varan väl. Avdrag görs för eventuell fraktskada på returnerad vara. Återsändning får ej ske mot postförskott, vi löser ej ut postförskott. Vid skadat emballage eller annan transportskada ska du snarast anmäla skadan till utlämningsstället eller direkt till Posten. Du kan göra en reklamation direkt på Postens hemsida http://www.posten.se

Du behöver ha ditt kollinummer till hands för att göra en reklamation. Om du behöver hjälp eller saknar några uppgifter, kontakta oss så hjälper vi dig. Våra försändelser är transportförsäkrade, så det är Posten som ska betala direkt till dig vid transportskada.


Övrigt:

Vi använder både nytt och återvunnet förpackningsmaterial för att minska kostnaderna för dig och för att värna miljön. Presentmarknaden är inte ansvarigt för försenad prestation (inklusive leverans) orsakad av omständighet utanför vår rimliga kontroll och är i så fall berättigad till tilläggstid för uppfyllelse av sina åtaganden.

Ibland trasslar tekniken. Om det inte skulle gå att genomföra en beställning via vår webshop så går det även bra att antingen ringa eller maila in din order. Telefon: 0455-606040, mail: info@oltappen.se All teknisk trassel som kan uppstå är utan vår påverkan eftersom vår webbutik tillhandahålls av Textalk.


Faktura & Delbetalning

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst.
Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Har du några frågor så kan du ringa 08–51493113 för närmare information. Exempel på effektiv ränta vid köp om 10.000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

Villkorstext för faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Öltappen.se överlåtna till Svea Ekonomi AB.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad
påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad.
Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso

Fakturaavgift: 49kr

Ett kontoavtal innebär att Du får en kredit som Du kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer. För varje tillfälle Du betalar till Svea så kan du disponera motsvarande kreditutrymme som Du amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller.
Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer Du genom att kryssa i det alternativ som passar Dig bäst.
Du åtar Dig att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att du varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val du gjort. Självklart kan Du betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra.
Om Du vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtaladekredittiden den lägsta månadsbetalningen att höjas.
Ju kortare kvarvarande kredittid destohögre lägsta månadsbetalning. Vill Du ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan Du kontaktaSvea på telefon 08–51493113 och ansöka om förlängd kredittid.
Av datatekniska skäl kommerSvea, om Du utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera Dig separat för deolika köpen. Självklart slipper Du i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad.Om Du inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för Din räkning att betala Ditt inköp hos Öltappen.se 

 

Har Du några frågor så kan du ringa 08 – 7352969 för närmare information.

Läs mer om allmänna villkoren på: https://webpay.svea.com/sv/swe/kontovillkor/

Med nänliga hälsningar
Öltappen.se 

• Vi reserverar oss mot eventuella skrivfel.
• Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning.

© BEERSYSTEMS SWEDEN AB 2019